Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74246
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDanaitun Pongpatcharatrontep-
dc.contributor.authorMin Minen_US
dc.date.accessioned2022-10-15T09:29:32Z-
dc.date.available2022-10-15T09:29:32Z-
dc.date.issued2021-07-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74246-
dc.description.abstractThis research aimed to obtain the key knowledge of producing online advertisements through identifying the key factors influencing Chinese customer behavior at different stages in the AISAS model, furthermore design the corresponding advertising strategies for companies in Thailand. The research was based on the AISAS model as an interview process, using online focus groups with 30 Chinese people living in Thailand and 30 Chinese people living in China to collect data, at the same time adopt content analysis to recognize the demands of Chinese customers in different age's groups. Furthermore, this research conducted qualitative and quantitative research to deeply explore the Chinese customer's behavior. The results found that knowledge management will effectively facilitate companies to identify problems and solve them. Meanwhile, this research proved that the combination of qualitative and quantitative research is more reliable. Since the Internet has reached a wider range of people, online advertising shouldn't be restricted to specific age groups; based on the AISAS model, companies can invest more time and effort in the "A", "I", "S" stages to attract consumers, whereas the content of advertising can be designed according to consumers' rational and emotional needs. So online advertising is progressively turning into an important vital communique technique in a company's advertising strategy.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleAnalysis of Chinese tourists behavior for Thai shopping mall advertisement designen_US
dc.title.alternativeการวิเคราะห์พฤติกรรมนักท่องเที่ยวจีนเพื่อออกแบบสื่อโฆษณาสำหรับศูนย์การค้าไทยen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.lcshAdvertising media planning-
thailis.controlvocab.lcshCreativity in advertising-
thailis.controlvocab.lcshAdvertising-
thailis.controlvocab.lcshTourists -- Behavior-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractปฏิเสธไม่ได้ว่าองค์กรการค้าต้องเผชิญกับความท้าทายด้านการตลาด และการตลาดมีบทบาท สำคัญในการส่งเสริมอิทธิพลของแบรนด์และสร้างการรับรู้ของลูกค้า ด้วยเครือข่ายมือถือและโซเชียล มีเดียที่ฝังอยู่ในชีวิตการซื้อของผู้บริโภค รูปแบบการสื่อสารผ่านสื่อใหม่ ๆ จึงมีการสำรวจและ สร้างสรรค์อย่างต่อเนื่อง ดังนั้น การโฆษณาออนไลน์จึงค่อยๆ กลายเป็นเทคนิคการสื่อสารที่สำคัญใน กลยุทธ์การ โฆษณาขององค์กร การศึกษานี้ใช้ลูกค้าชาวจีนเป็นกลุ่มเป้าหมายโดยการระบุปัจจัยหลักที่ มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมของลูกค้าชาวจีนในระยะต่าง ๆ ในแบบจำลอง AISAS ได้ความรู้หลัก ในการทำโฆษณาออนไลน์แล้วจึงออกแบบกลยุทธ์การโฆษณาที่สอดคล้องกันสำหรับบริษัทไทย การศึกษานี้ใช้แบบจำลอง AISAS เป็นกระบวนการสัมภาษณ์ โดยใช้กลุ่มสนทนาออนไลน์เพื่อ รวบรวมข้อมูลกับชาวจีน 30 คน ที่อาศัยอยู่ในประเทศไทย และชาวจีน 30 คนที่อาศัยอยู่ใน ประเทศจีน โดยนำมาวิเคราะห์เนื้อหาและปรับใช้เพื่อตอบสนองความต้องการของลูกค้าชาวจีนใน กลุ่มอายุที่แตกต่างกัน นอกจากนี้ ได้ดำเบินการศึกษาชิงคุณภาพและเชิงปริมาณจากการสำรวจ พฤติกรรมของลูกค้าชาวจีนอย่างละเอียด ผลการศึกษาพบว่าการจัดการความรู้จะส่งเสริมองค์กรให้ ระบุปัญหาและแก้ไขปัญหาได้อย่างมีประสิทธิภาพ การศึกษานี้ จึงพิสูจน์ว่าการผสมผสานระหว่าง การวิจัยเชิงคุณภาพและเชิงปริมาณมีความน่าเชื่อถือมากกว่า เนื่องจากอินเทอร์เน็ตเข้าถึงลูกค้าได้หลากหลายขึ้น การโฆษณาออนไลน์จึงไม่ควรจำกัด เฉพาะกลุ่มอายุที่เฉพาะเจาะจง ตามแบบจำลอง AISAS บริษัทต่างๆ สามารถลงทุนเวลาและพลังงาน มากขึ้นในขั้นตอน "A", *I", "S" เพื่อดึงดูดผู้บริ โภค ในขณะที่เนื้อหาโฆษณาสามารถออกแบบ ได้ตามความต้องการที่มีเหตุผลและการรับรู้ของผู้บริ โภค ดังนั้น การโฆยณาออนไลน์จึงค่อย ๆ กลายเป็นเทคนิคการสื่อสารที่สำคัญในกลยุทธ์การโฆษณาของบริษัทen_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
622132005 MIN MIN.pdf4.03 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.