Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74198
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDanaitun Pongpatcharatorntep-
dc.contributor.authorSu, Weien_US
dc.date.accessioned2022-10-15T07:18:42Z-
dc.date.available2022-10-15T07:18:42Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74198-
dc.description.abstractThere are more and more Internet users in China, and more and more people use the Internet and smartphones. With the growth of short video platform users, Chinese consumers have developed a strong interest in short video platforms. The Internet celebrity on those short video platforms have become an emerging economic force. This article will introduce the development history of Internet celebrity, and analyze the impact of the Internet celebrity economy on consumer attitudes during this period, and how to effectively combine it with E-commerce marketing, finally make some suggestions. In this paper, the research objects are the Chinese influencers who sell Thai products online, especially beauty products and their fans. Based on the theory of Internet celebrity economy, the "SICAS model," and the ABC consumption attitude theory, There are different influencing factors are constructed, on the basis of the existing research results, through face-to-face in-depth interviews, found four main influencing factors: (B) Characteristics of influencer, (C)product characteristics, (D) recommendation content, (E) fans ’follow. After the results of the pre-investigation appeared, the influence relationship was first corrected. Based on the above four factors, 12 factors were tested. Using SPSS21.0, the reliability and validity of the survey data were tested, and the empirical results were analyzed, which provided a reference for the development of Internet celebrity. The AHP analysis results of this study show that after watching the short videos, Chinese consumers tend to consider the uniqueness of Thai products when purchasing Thai products. And there are four influencing sub-factors: (B1) Great appearance, (D1) Content interesting and updated daily (E2) Trust from fans and (C1) low price, those sub-factors show that Chinese people prefer influencers with good looks and products with low price, In addition, other factors need to be considered. Finally, the conclusion of this paper is: Given the development trend of Internet celebrity, the construction of Internet celebrity IP, professional team operation, and intentional interaction can effectively improve user stickiness; it is recommended to take corresponding countermeasures, such as focusing on platforms.en_US
dc.language.isoen_USen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.subjectInfluenceren_US
dc.titleA Study of selling Thai cosmetic products to Chinese market through the Chinese online influenceren_US
dc.title.alternativeการศึกษาการขายเครื่องสำอางไทยสู่ตลาดจีนผ่านช่องทางอินฟลูเอ็นเซอร์ออนไลน์ชาวจีนen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.lcshCosmetics -- Selling-
thailis.controlvocab.lcshSocial media -- Marketing-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractมีผู้ใช้อินเทอร์เน็ตมากขึ้นเรื่อยๆในประเทศจีนและผู้คนจำนวนมากขึ้นเรื่อยๆ ใช้อินเทอร์เน็ตและสมาร์ทโฟน ด้วยการเติบโตของผู้ใช้แพลตฟอร์มวิดีโอสั้น ผู้บริโภคชาวจีนได้พัฒนาความสนใจอย่างมากในแพลตฟอร์มวิดีโอสั้นคนดังทางอินเทอร์เน็ตบนแพลตฟอร์มวิดีโอสั้นเหล่านั้นได้กลายเป็นกำลังสำคัญทางเศรษฐกิจที่เกิดขึ้นใหม่ บทความนี้จะแนะนำประวัติการพัฒนาของคนดังทางอินเทอร์เน็ต และวิเคราะห์ผลกระทบของเศรษฐกิจของคนดังทางอินเทอร์เน็ตที่มีต่อทัศนคติของผู้บริโภคในช่วงเวลานี้ และวิธีรวมเข้ากับการตลาดอีคอมเมิร์ซอย่างมีประสิทธิภาพ ในที่สุดก็มีข้อเสนอแนะออกมาบ้าง ในบทความนี้วัตถุประสงค์ของวิจัย คือ อินฟลูเอนเซอร์ชาวจีนที่ขายสินค้าของไทยทางออนไลน์โดยเฉพาะผลิตภัณฑ์เพื่อความงามและแฟนๆของพวกเขาตามทฤษฎีเศรษฐกิจเซเลปทางอินเทอร์เน็ต "แบบจำลอง SICAS" และทฤษฎีทัศนคติต่อการบริโภค ABC มีปัจจัยที่มีอิทธิพลต่างกัน ถูกสร้างขึ้นหลังจากพื้นฐานของผลการวิจัยที่มีอยู่ผ่านการสัมภาษณ์เชิงลึกแบบเห็นหน้ากัน พบปัจจัยที่มีอิทธิพลหลักสี่ประการ: (B) ลักษณะของอินฟลูเอนเซอร์ (C) ลักษณะผลิตภัณฑ์ (D) เนื้อหาข้อเสนอแนะ (E ) กดติดตาม. หลังจากผลการสอบสวนล่วงหน้าปรากฏขึ้น ความสัมพันธ์ของอิทธิพลก็ได้รับการแก้ไขในครั้งแรก บนพื้นฐานของปัจจัยสี่ประการข้างต้น มีการทดสอบปัจจัย 12 ประการ ใช้ SPSS21.0 ทดสอบความน่าเชื่อถือและความถูกต้องของข้อมูลการสำรวจ และวิเคราะห์ผลลัพธ์เชิงประจักษ์ ซึ่งเป็นข้อมูลอ้างอิงสำหรับการพัฒนาคนดังทางอินเทอร์เน็ต ผลการวิเคราะห์AHPของการศึกษานี้แสดงให้เห็นว่าหลังจากชมวิดีโอขนาดสั้นแล้ว ผู้บริโภคชาวจีนมักจะคำนึงถึงเอกลักษณ์ของสินค้าไทยเมื่อซื้อสินค้าของไทยและมีปัจจัยย่อยที่มีอิทธิพลสี่ประการ: (B1) รูปลักษณ์ที่ยอดเยี่ยม (D1) เนื้อหาที่น่าสนใจและอัปเดตทุกวัน (E2) ความไว้วางใจจากแฟน ๆ และ (C1) ราคาต่ำ ปัจจัยย่อยเหล่านี้แสดงให้เห็นว่าคนจีนชอบผู้มีอิทธิพลที่ดูดีและ สินค้าราคาถูก ยังต้องพิจารณาปัจจัยอื่นๆ สุดท้ายบทสรุปของบทความนี้คือ:ในมุมมองของแนวโน้มการพัฒนาของคนดังบนอินเทอร์เน็ต การสร้าง IP คนดังทางอินเทอร์เน็ต การทำงานเป็นทีมอย่างมืออาชีพ และการโต้ตอบโดยเจตนาสามารถปรับปรุงความเหนียวของผู้ใช้ได้อย่างมีประสิทธิภาพ ขอแนะนำให้ใช้มาตรการรับมือที่เกี่ยวข้อง เช่น การเน้นที่แพลตฟอร์มen_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)



Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.