Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74197
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorManissaward Jintapitak-
dc.contributor.authorYue, Fengen_US
dc.date.accessioned2022-10-15T07:14:09Z-
dc.date.available2022-10-15T07:14:09Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74197-
dc.description.abstractChina's aesthetic medicine industry is in a step of rapidly development compared with the global market, especially since the number of small and medium-sized plastic hospitals has grown rapidly in recent years. Due to the increase of competitors, malicious price war poses great challenges for those hospitals to acquire customers. In addition, the COVID-19 outbreak poses a threat even worse than the cut-throat competition to plastic hospitals. The outbreak of the epidemic and fierce competition makes the plastic surgery hospitals, which mainly acquire customers offline, face great challenges. China's Internet user base is huge and social media use has become a daily habit. Although almost all small and medium-sized plastic hospitals use social media as an important channel to contact customers, few hospitals integrate social media into their existing business activities. Therefore, the aim of this paper is to plan its own social media strategy for those hospitals to acquire more customers through this way, thus reducing their dependence on traditional offline customer acquisition. A qualitative research method was adopted in this study, and six managers from the marketing department of the target company were interviewed. The social media strategyg based on expert interviews is combined with the business model of the target company to explore the update and change of the existing business model brought by the application of social media strategy. The integration of multi business model makes the social media strategy more diver sified. Research has found that the value delivered by social media must match the goals of social media. The value delivered by social media strategy to users also comes from analyzing users’ needs. At the same time, the results also showed the importance of setting clear goals, choosing appropriate social media platforms, and paying more attention to human resources and so on. It also allows the company to focus on certain points when designing social media strategy.en_US
dc.language.isoen_USen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.subjectโมเดลธุรกิจ ,รูปแบบธุรกิจที่หลากหลาย,อุตสาหกรรมยาเพื่อความงาม ,โซเชียลมีเดีย,กลยุทธ์โซเชียลมีเดียen_US
dc.subjectbusiness model, multi business models, aesthetic medicine industry, social media,social media strategyen_US
dc.titleDesigning a social media marketing strategy and platform to expand new customers of Lai Mei Plastic Surgery Hospital in Chinaen_US
dc.title.alternativeการออกแบบกลยุทธ์การทําตลาดบนสังคมออนไลน์และแพลตฟอร์มเพื่อขยายฐานลูกค้าใหม่ของโรงพยาบาลศัลยกรรมตกแต่งไหลเม่ย ประเทศจีนen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.lcshHospitals -- Marketing-
thailis.controlvocab.lcshBeauty culture -- Marketing-
thailis.controlvocab.lcshSocial media -- Marketing-
thailis.controlvocab.lcshOnline social networks-
thailis.controlvocab.lcshLai Mei Plastic Surgery Hospital-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractอุตสาหกรรมเวชศาสตร์ความงามของจีนอยูในขั ่ ้นตอนของการพัฒนาอยางรวดเร็วเมื่อเทียบ ่ กับตลาดโลก โดยเฉพาะอย่างยิ่งกับโรงพยาบาลศัลยกรรมตกแต่งทั้งขนาดเล็กและขนาดกลางที่ เติบโตอยางรวดเร็วในช ่ ่วงไม่กี่ปี ที่ผ่านมา เนื่องจากการแข่งขันที่เพิ่มสูงขึ้น สงครามของราคาที่เป็ นอันตรายจึงเป็ นความท้าทายอย่างมากสําหรับโรงพยาบาลเหล่านี้ในการหาลูกค้า นอกจากนี้ สถานการณ์การแพร่ระบาดของโควิด- 19 นั้น ยังเป็ นภัยคุกคามที่เลวร้ายยิงกว ่ าการแข ่ ่งขันตัดราคาในโรงพยาบาลศัลยกรรมตกแต่ง อีกด้วยการระบาดของโรคระบาดและการแข่งขันที่รุ นแรงนั้นส่งผลให้โรงพยาบาล ศัลยกรรมตกแต่งซึ่งดึงดูดลูกค้าแบบออฟไลน์เป็ นหลักนั้นต้องเผชิญกบความท้าทายที่ยิ ั งให ่ ญ่ซึ่งฐานผู้ใช้อินเทอร์เน็ตของจีนนั้นมีขนาดใหญ่มากและการใช้โซเชียลมีเดียได้กลายเป็ นกิจวัตประจําวันถึงแม้ว่าโรงพยาบาลขนาดเล็กและขนาดกลางทั้งหมดจะใช้โซเชียลมีเดียเป็ นช่องทางสําคัญในการติดต่อลูกค้าแต่ยังมีโรงพยาบาลศัลยกรรมตกแต่งเพียงไม่กี่แห่งที่ได้รวมโซเชียลมีเดียเข้ากบกั ิจกรรมทางธุรกิจที่มีอยู ดังนั ่ ้นวัตถุประสงค์ของการศึกษาครั้งนี้ คือการออกแบบกลยุทธ์โซเชียลมีเดียของตนเองเพื่อให้โรงพยาบาลนั้นสามารถเข้าถึงฐานลูกค้าได้มากขึ้น ด้วยวิธีนี้จึงลดการพึ่งพาซึ่งการได้มาของลูกค้าออฟไลน์ในรูปแบบเดิม โดยการวิจัยเชิงคุณภาพได้นํามาใช้ในการศึกษานี้และการสัมภาษณ์ผู้จัดการสองท่านจากฝ่ าย การตลาดของบริษัทเป้าหมาย กลยุทธ์โซเชียลมีเดียจากการสัมภาษณ์ของผู้เชี่ยวชาญ ผสมผสานกบัรูปแบบธุรกิจของบริษัทเป้าหมาย เพื่อสํารวจการปรับปรุงและการเปลี่ยนแปลงของรูปแบบธุรกิจที่มีอยูซึ่งนําโดยการประยุก ่ ต์ใช้กลยุทธ์โซเชียลมีเดีย การบูรณาการของโมเดลธุรกิจที่หลากหลายทําให้กลยุทธ์โซเชียลมีเดียนั้นมีความ หลากหลายมากยิงขึ ่ ้น จากการวิจัยพบว่า คุณค่าที่ส่งมอบโดยโซเชียลมีเดียนั้นต้องตรงกบเป้าหมาย ัของโซเชียลมีเดีย คุณค่าที่ส่งมอบโดยโซเชียลมีเดียสู่ผู้ใช้นั้นยังมาจากการวิเคราะห์ความต้องการของผู้ใช้อีกด้วยในขณะเดียวกนผลการวิจัยยังแสดงให้เห็นถึงความสําคัญของการจัดวางเป้าหมายที่ชัดเจน ัการเลือกแพลตฟอร์มโซเชียลมีเดียที่เหมาะสม และให้ความสําคัญกบทรัพยากรมนุษย์มากขึ ั ้น เป็ นต้น อีกทั้งยังช่วยให้บริษัทสามารถเน้นบางจุดเมื่อออกแบบกลยุทธ์โซเชียลมีเดียen_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IS(Feng Yue)-07-2022.pdf3.61 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.