Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74135
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorParavee Maneejuk-
dc.contributor.advisorWoraphon Yamaka-
dc.contributor.authorLei Wangen_US
dc.date.accessioned2022-09-24T03:34:56Z-
dc.date.available2022-09-24T03:34:56Z-
dc.date.issued2021-07-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74135-
dc.description.abstractThis article uses 2008-2019 time-series data and 2015-2019 panel data to investigate the effect of China's Internet development and Internet plus strategy on economic growth. In terms of industry, according to the industry classification of the National Bureau of Statistics of China and related industries mentioned in the literature about "Internet plus", six industry representatives were selected, including agriculture, manufacturing, wholesale and retail, transportation, and accommodation Catering industry, real estate industry. This study uses two econometric models to analyze this problem. First, this study uses the seemingly unrelated regression (SUR) model to simultaneously examine the impact of the Internet on the economic development of the six major industries in order to fully understand the impact of the development of the Internet. Secondly, this research uses panel regression model to analyze the effect of the Internet plus strategy on China's economy. The research results show that the development of the Internet in China has a significant impact on economic growth through the six major industries. Different Internet development indicators have different effects on various industries. Among the six major industries, the retail industry has the most obvious impact. The Internet plus strategy has a significant impact on the improvement of the level of enterprise informatization, and the level of informatization has a significant role in promoting economic growth. However, the application of enterprise-level e-commerce still has a lot of room for development. Also, the impact on the economy is still not significant. Therefore, if the strategy is to be extended and applied more widely, then both the government and enterprises should adjust the development model according to the existing results, according to different fields, for example Internet plus entrepreneurship and innovation to support small and micro enterprises, Internet plus collaborative manufacturing, Internet plus modern agriculture, Internet plus e-commerce, and Internet plus guaranteed support. These policies are hereby hoped to provide a reference for the development and implementation of the Internet plus policy in the future.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleThe role of internet plus strategy in china's economic developmenten_US
dc.title.alternativeบทบาทของกลยุทธ์อินเทอร์เน็ตพลัสในการพัฒนาเศรษฐกิจของจีนen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.thashInternet-
thailis.controlvocab.thashInternet in public administration -- China-
thailis.controlvocab.thashEconomic development-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractบทความนี้ ใช้ข้อมูลอนุกรมเวลา พ.ศ. 2551-2562 และข้อมูลพาแนล พ.ศ. 2558-2562 เพื่อ ตรวจสอบผลกระทบของการพัฒนาอินเทอร์เน็ตของจีนและกลยุทธ์อินเทอร์เน็ตพลัสต่อการเติบโต ทางเศรษฐกิจในภาคอุตสาหกรรม ตามการจำแนกประเภทอุตสาหกรรมของสำนักงานสถิติแห่งชาติ ของจีน อุตสาหกรรมที่เกี่ยวข้องที่กล่าวถึงในวรรณกรรมเกี่ยวกับ "อินเทอร์เน็ตพลัส" ที่พิจารณาใน งานนี้มีจำนวน 6 อุตสาหกรรม ได้แก่ เกษตรกรรม การผลิต การขายส่งและขายปลีก การขนส่ง และที่ พัก อุตสาหกรรมการ จัดเลี้ยง อุตสาหกรรมอสังหาริมทรัพย์ การศึกษานี้ใช้แบบจำลองทางเศรษฐมิติ สองแบบจำลองเพื่อวิเคราะห์ปัญหานี้ ประการแรก การศึกษานี้ใช้แบบจำลองระบบสมการถดถอยเชิง เส้นที่ดูเหมือนไม่เกี่ยวข้อง (SUR) เพื่อตรวจสอบผลกระทบของอินเทอร์เน็ตที่มีต่อการพัฒนา เศรษฐกิจผ่านอุตสาหกรรมหลัก 6 อุตสาหกรรมพร้อมกัน เพื่อให้เข้าใจถึงผลกระทบของการพัฒนา อินเทอร์เน็ตอย่างถ่องแท้ ประการที่สอง งานวิจัยนี้ใช้แบบจำลองการถดถอยของข้อมูลพาแนลเพื่อ วิเคราะห์ผลกระทบของกลยุทธ์อินเทอร์เน็ตบวกต่อเศรษฐกิจของจีน ผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่าการพัฒนาอินเทอร์เน็ตในประเทศจีนมีผลกระทบอย่างมากต่อการ เจริญเติบโตทางเศรษฐกิจผ่านอุตสาหกรรมหลักทั้ง 6 อุตสาหกรรม ตัวบ่งชี้การพัฒนาอินเทอร์เน็ตที่ แตกต่างกันให้ผลแตกต่างกันไปในแต่ละอุตสาหกรรม โดยในบรรดาอุตสาหกรรมหลัก 6 อุตสาหกรรม อุตสาหกรรมค้าปลีกมีผลกระทบที่ชัดเจนที่สุด กลยุทธ์อินเทอร์เน็ตพลัสมีผลกระทบ อย่างมีนัยสำคัญต่อการปรับปรุงระดับของการจัดการ ข้อมูลขององค์กร และการให้ข้อมูลมีบทบาท สำคัญในการส่งเสริมการเจริญเติบโตทางเศรษฐกิจ อย่างไรก็ตามแม้ผลกระทบของการประยุกต์ใช้ คอมเมิร์ซระดับองค์กรพบว่าไม่ส่งผลอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติแต่ยังคงสามารถพัฒนาได้อีกมาก ดังนั้นหากจะขยายยุทธศาสตร์และประยุกด์ใช้อย่างกว้างขวางมากขึ้น ทั้งภาครัฐและภาคเอกชนควร ปรับรูปแบบการพัฒนาให้สอดคล้องตามผลของอุตสาหกรรมต่างๆ เช่น อินเทอร์เน็ตพลัส ผู้ประกอบการและนวัตกรรมเพื่อสนับสนุนวิสาหกิจขนาดเล็กและขนาดเล็ก อินเทอร์พลัสการ ผลิตร่วมกัน อินเทอร์เน็ตพลัสการเกษตรสมัยใหม่ อินเทอร์เน็ตพลัสอีคอมเมิร์ซ" และการสนับสนุน การรับประกันอินเทอร์เน็ตพลัส ซึ่งข้อเสนอแนะนี้อาจสามารถเป็นแนวทางสำหรับการพัฒนาและ การดำเนินการตามนโยบายอินเทอร์เน็ตพลัสในอนาคตen_US
Appears in Collections:ECON: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621635812 LEI WANG.pdf1.03 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.