Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74129
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorภราดร สุรีย์พงษ์-
dc.contributor.authorทินนาศักดิ์ วิเศษเชาวพัฒน์en_US
dc.date.accessioned2022-09-22T00:58:21Z-
dc.date.available2022-09-22T00:58:21Z-
dc.date.issued2022-08-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74129-
dc.description.abstractThis independent study focuses on the electronic receiving payment management system for tax collection services. One of the important roles of an accounting firm is to provide tax collection services to customers in order to make payments on behalf of customers to the Revenue Department. However, the adoption of electronic payment acceptance technology in the payment processing process is still relatively small compared to the number of accounting firms across the country that have reached 8,391 accounting firms. At present, most accounting firms have a procedure for tracking each customer's tax payment that takes a long time to verify and uses much staff to serve customers thoroughly The time-consuming process is to check the tax-transfer amount that the customer transfers to which bank account. Check whether the amount of tax deposit that must be paid is the same as the amount stated or not. Sometimes there are deposits that come in, but the source is unknown and there is no notification to the authorities. This caused the officers to waste time tracing back to find the customers who transferred the tax balance. Therefore, the researcher has studied and developed a system for use in the office to help solve problems and help manage the tax collection service process of the accounting firm so that it can reduce the time to trace back the tax payment. Reduce the number of agents used to track customers and add new electronic payment channels for customers.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectระบบจัดเก็บค่าภาษีออนไลน์en_US
dc.subjectการชำระค่าบริการเรียกเก็บภาษีอากรออนไลน์en_US
dc.subjectช่องทางการชำระเงินอิเล็กทรอนิกส์en_US
dc.subjectการบริหารจัดเก็บภาษีอากรen_US
dc.subjectการออกแบบบริการen_US
dc.titleระบบบริหารการรับชำระเงินอิเล็กทรอนิกส์สำหรับบริการเรียกเก็บภาษีของสำนักงานบัญชีen_US
dc.title.alternativeElectronic receiving payment management system for tax collection services of accounting firmen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.thashการจัดเก็บภาษี-
thailis.controlvocab.thashภาษี-
thailis.controlvocab.thashการโอนเงินทางอิเล็กทรอนิกส์-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าอิสระนี้มุ่งเน้นเรื่องการพัฒนาระบบบริหารการรับชำระเงินอิเล็กทรอนิกส์สำหรับบริการเรียกเก็บภาษีของสำนักงานบัญชี โดยบทบาทที่สำคัญอย่างหนึ่งของสำนักงานบัญชีคือการให้บริการจัดเก็บภาษีแก่ลูกค้าเพื่อชำระเงินในนามของลูกค้าให้กับกรมสรรพากร แต่การนำเทคโนโลยีการรับชำระเงินอิเล็กทรอนิกส์มาปรับใช้ในกระบวนการการรับชำระเงินยังมีค่อนข้างน้อยเมื่อเทียบกับจำนวนสำนักงานบัญชีทั่วประเทศที่มีมากถึง 8,391 ราย สำนักงานบัญชีในปัจจุบันส่วนใหญ่มีขั้นตอนการติดตามยอดชำระค่าภาษีของลูกค้าแต่ละรายนั้น ใช้เวลาในการตรวจสอบที่นาน และใช้เจ้าหน้าที่จำนวนมากเพื่อให้บริการกับลูกค้าได้ทั่วถึง โดยขั้นตอนที่ใช้เวลานานได้แก่การตรวจสอบยอดโอนภาษีที่ลูกค้าโอนเข้ามานั้นเข้าบัญชีธนาคารอะไร ตรวจสอบยอดฝากค่าภาษีที่ต้องชำระตรงกับยอดที่แจ้งไปหรือไม่ บ้างครั้งมียอดที่ฝากเข้ามาแต่ไม่ทราบแหล่งที่มาและไม่มีการแจ้งให้แก่เจ้าหน้าที่ทราบ ทำให้เจ้าหน้าที่ต้องเสียเวลาในการสืบกลับเพื่อหาลูกค้าที่โอนยอดค่าภาษีมา ดังนั้นผู้วิจัยจึงศึกษาหาแนวทางการและพัฒนาระบบเข้ามาใช้ภายในสำนักงาน ช่วยแก้ปัญหา และช่วยบริหารกระบวนการการให้บริการเรียกเก็บภาษีของสำนักงานบัญชีให้สามารถลดระยะเวลาในการสืบกลับยอดชำระค่าภาษี ลดจำนวนเจ้าหน้าที่ที่ใช้ในการติดตามลูกค้า และเพิ่มช่องทางการชำระเงินอิเล็กทรอนิกส์ให้กับลูกค้าen_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)



Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.