Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73998
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุกรี เกษรเกศรา-
dc.contributor.authorอัครวุฒิ แตงมณีen_US
dc.date.accessioned2022-08-24T09:57:27Z-
dc.date.available2022-08-24T09:57:27Z-
dc.date.issued2021-03-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73998-
dc.description.abstractThere are many unsolved problems in Thai educations that have been affecting its learners from the past until nowadays, especially an issue about the modules which are dissonant with the students. The way, Thai educations in these days put too much focus only on academic matter, is ensuing on true learning of juveniles. Instead of learning a proper lesson according to their age and nature, the youths seem to be forced to know what they are not ready for. However, this thesis is not the academic recommendation or the developmental psychology for children. It aims at letting people lay weight on negative consequences that might happen to young learners in the long run, due to the issue above. The artist decides to express his intention through artistic symbolism by using figures of student and big school bag as main characters of the project, entitleden_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleขืนให้ในการศึกษาปฐมวัยไทยen_US
dc.title.alternativeEnforcement in early childhood Thai educationen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.thashการศึกษา -- ไทย-
thailis.controlvocab.thashการศึกษาปฐมวัย-
thailis.controlvocab.thashทัศนศิลป์-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractปัญหาของการศึกษาของไทยในปัจจุบันมีเรื่องราวมากมายที่ยังไม่ถูกแก้ไข โดยเฉพาะการศึกษาที่เหมาะสมกับผู้เรียนเป็นปัญหาที่เกิดขึ้นที่มีมาตั้งแต่อดีตจนถึงปัจจุบัน การศึกษาไทยในปัจจุบันที่มุ่งเน้นการเรียนหนักทางด้านวิชาการมากจนเกินไปได้ส่งผลไปถึงการเรียนของเด็กช่วงชั้นปฐมวัยที่ควรได้เรียนรู้อย่างเหมาะสมกับวัยของพวกเขากับต้องมาเข้าสู่ระบบการศึกษาที่เปรียบเหมือนการบังคับกดดันทั้งที่ยังไม่พร้อมวิทยานิพนธ์นี้ไม่ใช่ข้อเสนอแนะทางวิชาการหรือหลักจิตวิทยาเกี่ยวกับการศึกษาในกลุ่มเด็กเล็ก แต่หากต้องการนำเสนอให้เกิดความตะหนักคิดถึงผลกระทบที่เกิดขึ้นกับเด็กที่เป็นผู้เรียนที่อาจส่งผลเสียกับพวกเขาได้ในระยะยาว โดยใช้การแทนค่าผ่านทางผลงานศิลปะ โดยหยิบยกรูปทรงของเด็กและกระเป๋าใบใหญ่เพื่อแสดงถึงปัญหาของการศึกษาที่มากเกินจนเป็นผลเสียต่อตัวเด็กผ่ายผลงานศิลปนิพนธ์ที่มีชื่อว่า ขืนให้ในการศึกษาปฐมวัยไทยen_US
Appears in Collections:FINEARTS: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
600331010 อัครวุฒิ แตงมณี.pdf6.24 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.