Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73853
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorChukiat Chaiboonsr-
dc.contributor.advisorKanchana Chokethaworn-
dc.contributor.authorRui Wangen_US
dc.date.accessioned2022-08-14T01:07:37Z-
dc.date.available2022-08-14T01:07:37Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73853-
dc.description.abstractWith the growth of the contemporary econothe single tourism is not enough to meet the needs of consumers, and the vigorous development of festival tourism has become an important export of tourism in Zhejiang Province nowadays. Based on the previous research on tourism satisfaction, loyalty and behavioral awareness, this paper selects a typical case of festival tourism in Zhejiang Province - Xitang Hanfu Cultural Festival analyzes the problems of Xitang Hanfu Cultural Festival, and then understands the development problems of the estival tourism in Zhejiang Province from the case. The questionnaire survey was conducted in the field, and the sample data were subjected to factor analysis and reliability testing with the help of statistical analysis software SPSS and AMOS, and structural equation modeling was applied to verify the hypotheses of this paper. The data analysis of the empirical study shows that: 1. festival tourism tourists' perception has a significant effect on festival tourism satisfaction, while supporting facilities, information and consultation, shopping environment, external environment, price factors, and festival experience have a significant effect on festival tourism satisfaction; 2. supporting facilities, external environment, price factors, and festival experience have a significant effect on festival tourism loyalty, while information and consultation, and shopping environment have no significant effect on tourism There is no significant effect on tourism loyalty; 3. There is a significant positive relationship between tourism satisfaction and loyalty. 4. Festival tourism satisfaction, and festival tourism loyalty has a significant positive effect on behavioral awareness. Based on the analysis of the data, this paper makes the following suggestions for the development of festival tourism in Zhejiang: increase the investment in the construction of tourism-related facilities in Zhejiang to guarantee the development of festival tourism; find new ways of media communication and strengthen the publicity; and accelerate the development of festival tourism cultural products.en_US
dc.language.isoen_USen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleAnalyzing factors that effecting on tourism demand in zhejiang tourist festival, based on 2019 xitang hanfu cultural festival using sem methoden_US
dc.title.alternativeการวิเคราะห์ปัจจัยที่มีผลต่ออุปสงค์ของนักท่องเที่ยวในเทศกาลท่องเที่ยวเมืองเจ้อเจียงฐานข้อมูลจากงานวัฒนธรรมซี่ถาง ฮั่นฟู ปี พ.ศ. 2562 โดยใช้ SEM Methoden_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.lcshChina -- Description and travel-
thailis.controlvocab.lcshConsumer behavior -- China-
thailis.controlvocab.meshTourism -- China-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractจากการพัฒนาทางเศรษฐกิจอย่างต่อเนื่องในปัจจุบันการท่องเที่ยวที่เน้นการเยี่ยมชมสถานที่เพียงอย่างเดียวไม่สามารถตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคได้ทำให้การพัฒนาการท่องเที่ยวตามเทศกาลอย่างจริงจังกลายเป็นการส่งออกหลักของการท่องเที่ยวในมณฑลเจ้อเจียงสำหรับงานวิจัยนี้เป็นการศึกษาความพึงพอใจความภักดีและความตระหนักรู้ด้านพฤติกรรมของผู้บริโภคที่มีต่อการท่องเที่ยวในมณฑลเจ้อเจียงบนพื้นฐานของการวิจัยก่อนหน้านี้ซึ่งงานวิจัยนี้ได้ใช้การท่องเที่ยวตามเทศกาลในมณฑลเจ้อเจียงเป็นกรณีศึกษา โดยมีเนื้อหาหลักเกี่ยวข้องกับเทศกาลวัฒนธรรมชุดประจำชาติฮั่นซีถัง และการวิเคราะห์ปัญหาที่มีอยู่ในเทศกาลวัฒนธรรมชุดประจำชาติฮั่นซีถังเพื่อทำความเข้าใจปัญหาในการพัฒนาการท่องเที่ยวตามเทศกาลในมณฑลเจ้อเจียง จากการสำรวจภาคสนามในสถานที่จริงและการสำรวจแบบสอบถามซึ่งผู้วิจัยได้ใช้โปรแกรมวิเคราะห์ข้อมูล SPSS และ AMOS ในการวิเคราะห์ปัจจัยและทดสอบความน่าเชื่อถือของแบบสอบถาม และใช้แบบจำลองสมการโครงสร้างเพื่อตรวจสอบสมมติฐานการวิจัยผลการวิเคราะห์ข้อมูลในงานวิจัยเชิงประจักษ์นี้ได้แสดงให้เห็นว่า 1.ความรู้สึกของนักท่องเที่ยวที่มาท่องเที่ยวตามเทศกาลมีผลต่อความพึงพอใจในการท่องเที่ยวตามเทศกาลอย่างมีนัยสำคัญและสิ่งอำนวยความสะดวก,การให้คำปรึกษาด้านข้อมูล,สภาพแวดล้อมการช้อปปิ้ง,สภาพแวดล้อมภายนอก,ปัจจัยด้านราคาและประสบการณ์ในงานเทศกาลมีผลต่อความพึงพอใจของการท่องเที่ยวตามเทศกาลอย่างมีนัยสำคัญเช่นกัน 2.สิ่งอำนวยความสะดวก,สภาพแวดล้อมภายนอก,ปัจจัยด้านราคาและประสบการณ์ในงานเทศกาลมีผลต่อความภักดีในการท่องเที่ยวตามเทศกาลอย่างมีนัยสำคัญขณะที่การให้คำปรึกษาด้านข้อมูลและสภาพแวดล้อมการช้อปปิ้งไม่มีผลต่อความภักดีในการท่องเที่ยวตามเทศกาล 3.มีความสัมพันธ์เชิงบวกระหว่างความพึงพอใจและความภักดีอย่างมีนัยสำคัญ 4.ความพึงพอใจใน การท่องเที่ยวตามเทศกาลและความภักดีในการท่องเที่ยวตามเทศกาลมีผลกระทบเชิงบวกต่อความตระหนักรู้ด้านพฤติกรรมอย่างมีนัยสำคัญ จากการวิเคราะห์ผลการวิจัยผู้วิจัยมีข้อเสนอแนะในการพัฒนาการท่องเที่ยวตามเทศกาลในมณฑลเจ้อเจียงดังนี้อันดับแรกควรเพิ่มการลงทุนในด้านการก่อสร้างสิ่งอำนวยความสะดวกสำหรับการท่องเที่ยวในมณฑลเจ้อเจียงเพื่อสร้างหลักประกันในการพัฒนาการท่องเที่ยวตามเทศกาลจากนั้นค้นหาช่องทางใหม่และสื่อประชาสัมพันธ์ใหม่ ๆ เพื่อทำการโปรโมตการท่องเที่ยวให้มากขึ้น และสุดท้ายคือ เร่งการคิดค้นและพัฒนาผลิตภัณฑ์เชิงวัฒนธรรมสำหรับการท่องเที่ยวตามเทศกาลen_US
Appears in Collections:ECON: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
paper-Rui Wang.pdf19.48 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.