Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/72203
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPiyapong Boossabong-
dc.contributor.authorBawi Vung Thangen_US
dc.date.accessioned2022-02-04T08:58:33Z-
dc.date.available2022-02-04T08:58:33Z-
dc.date.issued2020-09-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/72203-
dc.description.abstractThe application of Information Communication Technology (ICT) for education in South Korea, Singapore and Malaysia demonstrates a great integration according to the global standards. This comparative study thus emerges to draw the lessons and it shows that the main goal of ICT integration in education policy in these three cases is to target to develop workforces to meet the needs of 21st century or knowledge-based economy. It can be also observed that ethical matters such as copyright, transparency and accountability were reinforced through ICT driven monitoring system. However, to overcome the challenges, digital infrastructure development has been put as the first priority in early stage of development plans. Based on the condition of development of ICT infrastructure, each country has developed further ICT integration in education as appropriated. Training of teacher has been also widely implement in each country. The training emphasis on providing knowledge and skills of ICT for the purpose to use well in teaching and learning processes. Based on the finding, the policy recommendations are provided.en_US
dc.language.isoen_USen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectInformation Communication Technologyen_US
dc.subjectSmart educationen_US
dc.subjectComparative policy analysisen_US
dc.subjectPolicy innovation, Policy transferen_US
dc.subjectเทคโนโลยีสารสนเทศen_US
dc.subjectการศึกษาที่ชาญฉลาดen_US
dc.subjectการวิเคราะห์นโยบายเชิงเปรียบเทียบen_US
dc.subjectนวัตกรรมทางนโยบายen_US
dc.subjectการถ่ายโอนทางนโยบายen_US
dc.titleComparative policy analysis on ICT for education in South Korea, Singapore and Malaysiaen_US
dc.title.alternativeการวิเคราะห์นโยบายเชิงเปรียบเทียบของการใช้เทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อการศึกษาในเกาหลีใต้ สิงคโปร์ และมาเลเซียen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการนำเทคโนโลยีสารสนเทศไปใช้เพื่อการศึกษาของเกาหลีใต้ สิงคโปร์ และมาเลเซียนับว่าโดดเด่นในระดับสากล การศึกษาครั้งนี้จึงเกิดขึ้นเพื่อถอดบทเรียนดังกล่าว โดยพบว่าเป้าหมายร่วมสำคัญของทั้งสามกรณีคือการเตรียมความพร้อมแรงงานยุคใหม่สำหรับตอบสนองต่อเศรษฐกิจบนฐานความรู้ในศตวรรษที่ 21 ซึ่งมีการให้ความสำคัญกับลิขสิทธิ์ ความโปร่งใส และการตรวจสอบได้ของระบบข้อมูล ทว่า สิ่งสำคัญคือการมีโครงสร้างพื้นฐานทางดิจิทัลที่ดี โดยต้องมีแผนการพัฒนาที่ชัดเจนรวมไปถึงแผนในการบูรณาการระบบเทคโนโลยีสารสนเทศเข้ากับระบบการศึกษา นอกจากนั้น แต่ละประเทศล้วนให้ความสำคัญต่อการอบรมบุคลากรทางการศึกษาให้มีความพร้อมก่อนไปถ่ายถอดสู่ผู้เรียน โดยเน้นเป็นพิเศษในการนำความรู้และทักษะด้านไอซีทีไปช่วยสอนและยกระดับกระบวนการเรียนรู้ อนึ่ง ในตอนท้าย การศึกษาครั้งนี้ได้ประมวลแนวทางการพัฒนาประเด็นนี้ในมิติต่าง ๆ ไว้สำหรับให้ประเทศอื่น ๆ ได้พิจารณานำนวัตกรรมทางนโยบายจากสามกรณีนี้ไปใช้ต่อen_US
Appears in Collections:GRAD-Humanities and Social Sciences: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
622535804 BAWI VUNG THANG.pdf723.66 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.