Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69627
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorProf. Dr. Songsak Sriboonchitta-
dc.contributor.advisorLect. Dr. Woraphon Yamaka-
dc.contributor.advisorLect. Dr. Paravee Maneejuk-
dc.contributor.authorYixi Lien_US
dc.date.accessioned2020-08-18T02:44:02Z-
dc.date.available2020-08-18T02:44:02Z-
dc.date.issued2020-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69627-
dc.description.abstractBased on the development of the Belt and Road initiative and its impact on the Chinese economy. This paper studies the impact of the initiative on the stocks of five Chinese listed companies through vine copula models. The range of time period cover from 2009 to 2019, and it is divided into the pre-period and post-period based on 2013. The structure and degree of dependence between stocks before and after the Belt and Road initiative were compared, and their fluctuations were analyzed. The empirical results displayed the dependence structures of five stocks are symmetric and positive. The degree of dependence between companies increased in the Post-BRI period compared with in the pre-period, which implies the BRI strengthens the ties between related Chinese companies. Then, the results from time-varying C-vine copulas confirmed the robustness of the results of the static C-vine copulas and showed significant dynamic dependence characteristics among five stocks in both periods. According to the regime switching time varying model, we find that stock volatility is influenced by the belt and road initiative process as well as other major events. At last, we measure the VaR and ES. The results showed that the investment risk of stocks was significantly reduced after the release of the BRI.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleEffects of Belt and Road Initiative on Chinese Stock Volatilities Connectivity: An Empirical Study of 5 Listed Chinese Companiesen_US
dc.title.alternativeผลกระทบของหนึ่งแถบหนึ่งเส้นทางต่อการเชื่อมโยงต่อความผันผวนของหุ้นจีนการศึกษาเชิงประจักษ์ของ 5 บริษัทที่จดทะเบียน ในจีนen_US
dc.typeThesis
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractจุดเริ่มต้นของงานวิทยานิพนธ์นี้มาจากการพัฒนาของโครงการหนึ่งแถบหนี่งเส้นทาง (Belt and Road Initiative: BRI ) และผลกระทบต่อเศรษฐกิจของประเทศจีน งานวิทยานิพนธ์นี้มุ่งศึกษาผลกระทบของโครงการข้างต้นต่อหุ้นของบริษัทจดทะเบียนในประเทศจีนจานวน 5 แห่งภายใต้แบบจาลองเชิงคงที่และแบบจาลอง D-Vine Copula โดยกาหนดช่วงเวลาครอบคลุมตั้งแต่ปี 2009 ถึง ปี 2019 และแบ่งออกเป็นช่วงก่อนและหลังปี 2013 ปัจจัยด้านโครงสร้างและระดับของการพึ่งพาระหว่างหุ้นในช่วงก่อนและหลังการริเริ่มโครงการ BRI ได้ถูกนามาเปรียบเทียบและวิเคราะห์ความผันผวน ผลลัพธ์เชิงประจักษ์จากการวิเคราะห์ได้แสดงให้เห็นโครงสร้างในการพึ่งพาของ 5 หุ้นข้างต้นว่ามีความสมมาตรและเป็นไปในเชิงบวก โดยระดับของการพึ่งพาระหว่างบริษัทต่าง ๆ มีการเพิ่มขึ้นในช่วงหลังโครงการ BRI เมื่อเทียบกับในช่วงก่อนโครงการ BRI ซึ่งสามารถตีความเป็นนัยยะว่าโครงการดังกล่าวส่งผลให้เกิดการเสริมสร้างความสัมพันธ์ระหว่างกลุ่มบริษัทจีนที่เกี่ยวข้องและเป็นการเปิดโอกาสครั้งใหญ่สาหรับความร่วมมือระหว่างบริษัทจีนต่อมาผลลัพธ์ที่ได้จากแบบจาลอง C-Vine Copula ที่แปรเปลี่ยนตามเวลาได้ทาการยืนยันความคงทนของผลลัพธ์ที่ได้จากแบบจาลอง C-Vine Copula เชิงคงที่ และแสดงให้เห็นถึงลักษณะการพึ่งพาอาศัยเชิงกิจกรรมที่สาคัญในกลุ่ม 5 หุ้นภายในทั้งสองช่วงเวลา ตามแบบจาลอง Regime Switching ที่แปรเปลี่ยนตามเวลา พบผลลัพธ์ว่าความผันผวนของหุ้นได้รับอิทธิพลจากโครงการ BRI รวมไปถึงเหตุการณ์สาคัญอื่นๆ เช่นกัน ในตอนสุดท้าย ผู้วิจัยได้วัดค่า VaR และ ES โดยพบว่าความเสี่ยงในการลงทุนของหุ้นมีการลดลงอย่างมีนัยสาคัญหลังจากการเปิดตัวของโครงการ BRI ซึ่งสะท้อนให้เห็นถึงผลกระทบในเชิงบวกของโครงการ BRI ต่อหุ้นของบริษัทจีนที่เกี่ยวข้องen_US
Appears in Collections:ECON: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
611635824 Yixi Li.pdf4.66 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.