Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69165
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร. สุทธิกัญจน์ ทิพยเกษร-
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ ดร. ชูชีพ พุทธประเสริฐ-
dc.contributor.authorเกศินี ปุงปี่แก้วen_US
dc.date.accessioned2020-07-30T01:24:08Z-
dc.date.available2020-07-30T01:24:08Z-
dc.date.issued2014-11-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69165-
dc.description.abstractThe purpose of this research was to develop analytical reading and critical writing skills in Thai literature of Mathayom Suksa 2 students by using Jigsaw technique. The sample was 36 Mathayom Suksa 2 class 1 students of the 2013 academic year, at Arunothai Wittayakom School, Chiang Mai. The students were selected by cluster random sampling. The randomize one - group pretest - posttest design was used in this experiment. The instruments used in this research were analytical reading and critical writing and three jigsaw technique lesson plans for eighteen periods. The data were statistically analyzed by means (x ̅), standard deviation (s.d.) and t-test dependent samples. The findings of the research were as following: The results of the research indicated that the student’s skills of analytical reading and critical writing in Thai literature through using jigsaw technique had shown that the posttest was higher than the pre-test by significantly different at .05en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการใช้เทคนิคจิกซอว์เพื่อพัฒนาทักษะการอ่านเชิงวิเคราะห์และการเขียน เชิงวิเคราะห์วิจารณ์วรรณคดีไทยของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2en_US
dc.title.alternativeUse of Jigsaw Technique to Develop Analytical Reading and Critical Writing Skills in Thai Literature of Mathayom Suksa 2 Studentsen_US
dc.typeThesis
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยเรื่อง การใช้เทคนิคจิกซอว์เพื่อพัฒนาทักษะการอ่านเชิงวิเคราะห์และการเขียน เชิงวิเคราะห์วิจารณ์วรรณคดีไทยของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการพัฒนาทักษะการอ่านเชิงวิเคราะห์และการเขียนเชิงวิเคราะห์วิจารณ์วรรณคดีไทยของนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ก่อนและหลังการเรียนด้วยเทคนิคจิกซอว์ ประชากรที่ใช้ในการศึกษาคือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ปีการศึกษา 2556 โรงเรียนอรุโณทัยวิทยาคม และกลุ่มตัวอย่างซึ่งได้มาจากวิธีสุ่มแบบกลุ่ม ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2/1 โรงเรียนอรุโณทัยวิทยาคม ปีการศึกษา 2556 จำนวน 36 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิคจิกซอว์ จำนวน 3 แผนการเรียนรู้ ใช้เวลา18 ชั่วโมง 2) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ในการอ่านเชิงวิเคราะห์และการเขียนเชิงวิเคราะห์วิจารณ์วรรณคดีไทย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ การวิเคราะห์ ค่าที แบบสองกลุ่มสัมพันธ์กัน ผลการวิจัยปรากฏดังนี้ ผลการทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียนการอ่านเชิงวิเคราะห์และการเขียนเชิงวิเคราะห์วิจารณ์วรรณคดีไทยของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนอรุโณทัยวิทยาคม มีผลการทดสอบหลังเรียน สูงกว่าผลการทดสอบก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05en_US
Appears in Collections:EDU: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf7.05 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.