Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/66223
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorเดบอรา ไดสัน บุกุกุen_US
dc.contributor.authorรัตนาวดี ชอนตะวันen_US
dc.contributor.authorฐิติณัฏฐ์ อัคคะเดชอนันต์en_US
dc.date.accessioned2019-08-21T09:18:24Z-
dc.date.available2019-08-21T09:18:24Z-
dc.date.issued2561en_US
dc.identifier.citationพยาบาลสาร 45, 4 (ต.ค.-ธ.ค. 2561), 217-228en_US
dc.identifier.issn0125-0078en_US
dc.identifier.urihttps://www.tci-thaijo.org/index.php/cmunursing/article/view/162710/117514en_US
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/66223-
dc.descriptionวารสารพยาบาลเป็นวารสารทางวิชาการที่เผยแพร่ความรู้ทางการพยาบาลและการผดุงครรภ์ รวมทั้งความรู้ใหม่ในวงการสุขภาพที่เกี่ยวข้องและเป็นสื่อกลางในการแลกเปลี่ยนความรู้ ความคิดเห็น และ ประสบการณ์เกี่ยวกับวิชาชีพการพยาบาลอีกทั้งเสริมสร้างความสัมพันธ์ที่ดีระหว่างผู้ร่วมวิชาชีพและภาพลักษณ์ของวิชาชีพการพยาบาล จัดทำโดย สมาคมพยาบาลแห่งประเทศไทยฯ กำหนดออกปีละ 4 ฉบับen_US
dc.description.abstractPatient satisfaction is important to improve the quality of nursing care. Studies indicated that nurse caring behaviors influence patient satisfaction. This descriptive correlation study aimed to describe nurse caring behaviors and patient satisfaction, and to explore the relationship between nurse caring behaviors and patient satisfaction. The sample consisted of 468 patients admitted to a tertiary care hospital, the United Republic of Tanzania. The research instruments were the Demographic Data Form, the Caring Behaviors Inventory (CBI) and the Patient Satisfaction Instrument (PSI). The reliability of the CBI and the PSI were .90 and .80 respectively. Data were analyzed using descriptive statistics and Pearson’s Product-Moment correlation coefficient. The results of this study indicated that: 1. The overall mean score of nurse caring behaviors as perceived by the patients was at a moderate level. 2. The overall mean score of patient satisfaction was at a moderate level. 3. There was a statistically significant moderate positive relationship between nurse caring behaviors and patient satisfaction. The results of this study could be used by hospitals and nurse administrators of a tertiary care hospital in developing strategies to improve nurse caring behaviors, thereby, patient satisfaction would be increased.en_US
dc.language.isoEngen_US
dc.publisherคณะพยาบาลศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectNurse caring behaviorsen_US
dc.subjectpatient satisfactionen_US
dc.subjecttertiary care hospitalen_US
dc.subjectthe United Republic of Tanzaniaen_US
dc.titleNurse Caring Behaviors and Patient Satisfaction in a Tertiary Care Hospital, The United Republic of Tanzaniaen_US
dc.title.alternativeพฤติกรรมการดูแลของพยาบาลและความพึงพอใจของผู้ป่วยในโรงพยาบาลระดับตติยภูมิ สหสาธารณรัฐแทนซาเนียen_US
Appears in Collections:CMUL: Journal Articles

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.