Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48722
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศิวรักษ์ ศิวารมย์-
dc.contributor.authorอัคริมา นันทนาสิทธิ์en_US
dc.date.accessioned2018-07-05T06:17:36Z-
dc.date.available2018-07-05T06:17:36Z-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48722-
dc.description.abstractThe research of Factor Analysis of virtual products Consumption in Massively Multiplayer Online Role-playing Game. (MMORPG) has three main objectives, which are 1) to study factor ofvirtual products Consumption in Massively Multiplayer Online Role-playing Game.(MMORPG) 2) to study relationship between consumer and online community. Exploring the target group, who have been play online gaming and buy virtual goods with real money by data collected on target group 50 peoples and interview 10 peoples. Which, the result of the study showed that The consumption of virtual goods in online games ,target group emphasize on culture or cyberspace that the online entertainment is not strange at all, also the new technology experience make more entertainment. Some people nearly live in online world, that make appearance in there is important. People interested in their own image in it, so they can spend the money to represent themselves for good looking in online world. Theyhave costumes to stand out as the real world. The game itself is important to motivating from well-designed, How to play and the environment that caused the event of compete. There must be something special to make a difference,include fun of the game that encourages players, come in many different forms of entertainment and more. The relationship between the consumers in game as well, society make people meet the other, such as, online community is talking about the abilityof equipment, also used to flaunt them. Make the online people have the taste and purchase.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectการบริโภคen_US
dc.subjectสินค้าเสมือนจริงen_US
dc.subjectเกมออนไลน์en_US
dc.titleการวิเคราะห์ปัจจัยการบริโภคสินค้าเสมือนจริงในเกมออนไลน์ประเภท Massively Multiplayer Online Role-playing Game. (MMORPG)en_US
dc.title.alternativeFactor Analysis of Virtual Products Consumption in Massively Multiplayer Online Role-playing Game. (MMORPG)en_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddcว 339.47 อ111ก-
thailis.controlvocab.thashบริโภคกรรม (เศรษฐศาสตร์)-
thailis.controlvocab.thashสินค้า--การวิเคราะห์-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค-
thailis.controlvocab.thashเกมออนไลน์-
thailis.manuscript.callnumber339.47-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาวิจัยเรื่อง การวิเคราะห์ปัจจัยการบริโภคสินค้าเสมือนจริงในเกมออนไลน์ประเภท Massively Multiplayer Online Role-playing Game. (MMORPG) มีวัตถุประสงค์ของการวิจัยสามประการคือ (1) เพื่อศึกษาปัจจัยการบริโภคสินค้าเสมือนจริงในเกมออนไลน์ประเภท MMORPG (2) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างผู้บริโภคกับชุมชนในเกม โดยการสำรวจกลุ่มเป้าหมายผู้ที่เล่นเกมออนไลน์และเคยซื้อสินค้าเสมือนด้วยเงินจริงด้วยวิธีการเก็บแบบสอบถาม 50 คนและสัมภาษณ์เชิงลึก 10 คนซึ่งผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยการบริโภคสินค้าเสมือนจริงในเกมออนไลน์เกิดจากกลุ่มเป้าหมายให้ความสำคัญของวัฒนธรรมหรือพื้นที่ไซเบอร์ทำให้การมีสิ่งบันเทิงออนไลน์เป็นเรื่องปกติและยังเป็นประสบการณ์ใหม่จากเทคโนโลยีที่ให้ความบันเทิงมากขึ้น จนบางคนแทบจะใช้ชีวิตอยู่ในโลกออนไลน์ ทำให้การมีตัวตนอยู่บนนั้นก็เป็นสิ่งที่จำเป็น ผู้คนสนใจภาพลักษณ์ของตัวเองในนั้นด้วย จึงสามารถใช้จ่ายเพื่อตัวแทนของตัวเองบนโลกออนไลน์ให้ดูดีราวกับโลกแห่งความเป็นจริง ส่วนตัวเกมเองก็เป็นแรงกระตุ้นสำคัญทั้งการออกแบบ วิธีการเล่นและสิ่งแวดล้อมที่ทำให้เกิดการแข่งขัน ต้องมีสิ่งที่พิเศษเพื่อให้เห็นความแตกต่าง รวมถึงความสนุกของเกมที่ยิ่งกระตุ้นให้ผู้เล่นเกิดความบันเทิงในหลายรูปแบบและแสวงหาความบันเทิงนั้นให้มากขึ้นความสัมพันธ์ระหว่างผู้บริโภคกับชุมชนในเกมเช่นกัน การมีสังคมที่ต้องพบปะเห็นกันและกัน อย่างชุมชนออนไลน์มีการพูดคุยถึงความเก่งและอุปกรณ์ที่นำมาโอ้อวดกันได้ ค่อยๆทำให้ผู้คนในเกมเกิดรสนิยมและซื้อสินค้าen_US
Appears in Collections:GRAD-Humanities and Social Sciences: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdfABSTRACT232.62 kBAdobe PDFView/Open
APPENDIX.pdfAPPENDIX915 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 1.pdfCHAPTER 1226.09 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 2.pdfCHAPTER 22.54 MBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 3.pdfCHAPTER 3255.69 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 4.pdfCHAPTER 4435.62 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 5.pdfCHAPTER 5349.91 kBAdobe PDFView/Open
CONTENT.pdfCONTENT181.36 kBAdobe PDFView/Open
COVER.pdfCOVER624.17 kBAdobe PDFView/Open
REFERENCE.pdfREFERENCE298.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.