Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48653
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศุภชัย ศุภผล-
dc.contributor.authorเมวิกา หาญกล้าen_US
dc.date.accessioned2018-06-04T04:16:54Z-
dc.date.available2018-06-04T04:16:54Z-
dc.date.issued2558-09-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48653-
dc.description.abstractIndependent Study entitled “Innovative Creation to Promoting Local Empowerment: A Case Study of Mascot Character “KUMAMON” of Kumamoto Prefecture, Japan” was studied for the following purposes; (1) to learn about background of Kumamon’s Innovative Creation (2) to study about the results of using Kumamon as the Local Innovation. According to the results, Kumamon was created by government of Kumamoto Prefecture, Japan. It was created in 2010 for a campaign called to draw tourists to the region after the Kyushu Shinkansen line opened. Regarding to Japan bureaucratic system decentralizes its authority to local, provides for directly elected governors, mayors, and assembly members. At the local-government level, authorities have a wide range of functions and fiscal responsibilities etc. Local government knows how to contribute the policies that are the most relevance to the local need. After Kumamoto Prefecture made use of Kumamon, Per Capita income, number of tourists, merchandise sales and Agricultural Products sales in Kumamoto were remarkably increase. Moreover, Kumamoto people are proud of Kumamon and their Local. This motivate people participate in the public administration and local politics. It helps promote of local empowerment.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectการสร้างสรรค์นวัตกรรมen_US
dc.subjectการส่งเสริมความเข้มแข็งของท้องถิ่นen_US
dc.subjectญี่ปุ่นen_US
dc.titleการสร้างสรรค์นวัตกรรมในการส่งเสริมความเข้มแข็งของท้องถิ่น: กรณีศึกษาการใช้ตุ๊กตานำโชค “คุมะมง” ของจังหวัดคุมาโมโต้ ประเทศญี่ปุ่นen_US
dc.title.alternativeInnovative Creation to Promoting Local Empowerment: A Case Study of Mascot Character “KUMAMON” of Kumamoto Prefecture, Japanen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc352.140952-
thailis.controlvocab.thashญี่ปุ่น -- ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว-
thailis.controlvocab.thashการปกครองท้องถิ่น -- ญี่ปุ่น-
thailis.manuscript.callnumberว 352.140952 ม573ก-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระหัวข้อ “การสร้างสรรค์นวัตกรรมในการส่งเสริมความเข้มแข็งของท้องถิ่น: กรณีศึกษาการใช้ตุ๊กตานำโชค“คุมะมง” ของจังหวัดคุมาโมโต้ ประเทศญี่ปุ่น” มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาที่มาของการสร้าง และศึกษาผลของการใช้นวัตกรรมตุ๊กตานำโชคคุมะมงของจังหวัดคุมาโมโต้ที่เกี่ยวข้องกับการสร้างความเข้มแข็งให้กับท้องถิ่นผลการศึกษาพบว่าที่มาในการสร้างนวัตกรรมตุ๊กตานำโชคคุมะมง มาจากความต้องการสร้างการเป็นที่รู้จักของจังหวัดดึงดูดนักท่องเที่ยวในโอกาสที่รถไฟฟ้าความเร็วสูง (ชินคันเซ็น) เปิดเส้นทางใหม่ในภูมิภาคคิวชู เพื่อพัฒนาเศรษฐกิจและสร้างความเข้มแข็งให้กับท้องถิ่น โดยอาศัยความอิสระของจังหวัดที่มาสามารถจัดการตนเองและสามารถออกแบบนวัตกรรมของตัวเองอย่างมีอิสระและสร้างสรรค์ แสดงให้เห็นว่า การที่ท้องถิ่นได้รับการกระจายอำนาจในการดูแลปกครองตนเองมาจากรัฐบาลกลางทำให้หน่วยงานท้องถิ่นมีอิสระในการบริหารจัดการและสร้างสรรค์นวัตกรรมเพื่อพัฒนาท้องถิ่นของตนได้อย่างตรงกับความต้องการมากที่สุด โดยผลจากการใช้นวัตกรรมเป็นไปในทางที่ดี คือ ยอดขายสินค้าสูงขึ้น ภาคการเกษตรมีมูลค่าสูงขึ้น และ รายได้ต่อหัวของประชากรสูงขึ้น นอกจากนั้นประชาชนยังมีความภูมิใจ สร้างความเข้มแข็งให้กับชุมชน และนวัตกรรมนี้ยังถูกนำไปประยุกต์ใช้ในท้องถิ่นอื่นๆในประเทศen_US
Appears in Collections:POL: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abstract.docAbstract (words)184.5 kBMicrosoft WordView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract 181.08 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
FULL.pdfFull IS4.03 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.