Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48606
Title: การพัฒนาแผนการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือ เรื่อง หลักฐานทางประวัติศาสตร์เพื่อพัฒนาทักษะการแก้ปัญหาของนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2
Other Titles: Development of Collaborative Learning Plans on Historical Evidence to Develop Solving Skills Among Mathayom Suksa 2 Students
Authors: ประภัสสร พรมคำตัน
Authors: กัญญา กำศิริพิมาน
ชรินทร์ มั่งคั่ง
ประภัสสร พรมคำตัน
Keywords: แผนการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือ;นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2;ทักษะการแก้ปัญหา
Issue Date: Jun-2558
Publisher: เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Abstract: This study was to Development of Collaborative Learning Plans on Historical Evidence to Develop Solving Skills Among Mathayom Suksa 2 Students, : The target group included 5 evaluators on the learning plans. The instruments used included 4 collaborative learning plans and 4 evaluation forms. The data were analyzed in terms of mean and standard deviation and presented the results in tables with explanation. The results included the 4 collaborative learning plans: (1) The tracks old town of Lanna pond, (2) The Historical Evidence river basin of Ping River – Kuang River, (3) The Inscription of Lanna, and (4) Local Wisdom of Lanna. Every plan was rated very appropriate (X= 2.91) in the aspects of learning standard setting, indicators, learning objectives, essential contents, learning substances, presenting desirable. characteristics to promote solving skills, learning media and resources, and measurement and evaluation.
URI: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48606
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)52.76 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract331.96 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
FULL.pdfFull IS5.19 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.