Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39805
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorพลสิทธิ์ สิทธิชมภู-
dc.contributor.authorระพีพัฒน์ คำหล้าen_US
dc.date.accessioned2016-12-12T13:40:55Z-
dc.date.available2016-12-12T13:40:55Z-
dc.date.issued2557-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39805-
dc.description.abstractThis independent research is based on subject of “Product Placement Strategies for Building Brand Royalty: A Case Study Design of Sticker on Line Application”. The objective of this research is studying the product placement strategies for building brand royalty in case study of design sticker on line application. The Samples and equipment that we’ve used for this research is consisted of the interview of the 3 design specialists with random the 400 Line application users by using the questionnaire. We analyze the information by using statistic percentage, average and standard deviation. According to the result of this research, mostly of samples are women and age between 21-30 years old. Status single. Graduated in Bachelor’s degree. And almost are college student, monthly emolument around 10,001 – 20,000 baht. They have used Line application more than 2 years and using the application for 1-5 hours per day. Almost chat with their intimate companion by using stickers in the application more than 5 times per conversation. The reason that why they choose this application for chatting is it’s easy function and quick response. Overall image of application is good level and average is 4.47. The popular free sticker from the business organization is DTAC. Calculate in percentage is 61.50 percent. All samples can answer the questions about the business organization identity by using Line sticker designation which all samples are recognize mark or symbol of Total Access Communication Company Limited by learning from their character’s sticker. Calculate in percentage is 96.63 percent. About the satisfaction of downloading and using free stickers from 3 communication providers – AIS, DTAC and TRUEMOVE is in ordinary satisfaction. They are hesitating about downloading of free newest sticker. The advertisement strategy by using Line sticker of 3 communication providers – AIS, DTAC and TRUEMOVE are in good image. AIS and TRUEMOVE are agreed that Line sticker can create the unique brand image of the company with good conditions. The average is 4.07 for AIS and 3.81 for TRUEMOVE. And DTAC regard with Line sticker can create the unique brand image and be in memories of the users in good way too. And the average is 3.91.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectโฆษณาแฝงen_US
dc.subjectความภักดีในแบรนด์ธุรกิจen_US
dc.subjectสติ๊กเกอร์ไลน์en_US
dc.subjectไลน์แอพพลิเคชั่นen_US
dc.titleกลยุทธ์โฆษณาแฝงเพื่อสร้างความภักดีในแบรนด์ธุรกิจ: กรณีศึกษา การออกแบบสติ๊กเกอร์ไลน์แอพพลิเคชั่นen_US
dc.title.alternativeProduct placement strategies for building brand royalty: a case study design of sticker on Line applicationen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc658.8342-
thailis.controlvocab.thashความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์-
thailis.controlvocab.thashโฆษณา-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค-
thailis.controlvocab.thashความภักดีของลูกค้า-
thailis.manuscript.callnumberว 658.8342 ร116ก-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractในการค้นคว้าแบบอิสระเรื่อง “กลยุทธ์โฆษณาแฝงเพื่อสร้างความภักดีในแบรนด์ธุรกิจ: กรณีศึกษาการออกแบบสติ๊กเกอร์ไลน์แอพพลิเคชั่น” มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลยุทธ์โฆษณาแฝงเพื่อทราบถึงการสร้างความภักดีในแบรนด์ธุรกิจกรณีศึกษาการออกแบบสติ๊กเกอร์บนไลน์แอพพลิเคชั่น โดยกลุ่มตัวอย่างและเครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ ประกอบด้วยการสัมภาษณ์ (Interview) ผู้เชี่ยวชาญทางด้านการออกแบบ จำนวน 3 ท่าน และการเก็บแบบสอบถาม (Questionnaire) กับกลุ่มตัวอย่างผู้ใช้งานไลน์แอพพลิเคชั่น จำนวน 400 ผู้ใช้งาน ซึ่งทำการวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าสถิติร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตราฐาน ผลการศึกษาสรุปได้ดังนี้ ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 21-30 ปี สถานภาพโสด การศึกษาสูงสุดปริญญาตรี ส่วนใหญ่เป็นนักเรียน นักศึกษา รายได้ต่อเดือนระหว่าง 10,001-20,000 บาท เคยใช้งานไลน์แอพพลิเคชั่นมากกว่า 2 ปี ใช้งานเฉลี่ยระหว่าง 1-5 ชั่วโมงต่อวัน และมีการใช้งานคาแรคเตอร์สติ๊กเกอร์ประกอบระหว่างการสนทนาใน 1 บทสนทนามากกว่า 5 ครั้ง ซึ่งใช้งานกับเพื่อนสนิทมากที่สุด เหตุผลเพราะเป็นฟังก์ชั่นที่ใช้งานง่าย สามารถสื่อสารได้รวดเร็ว ภาพรวมอยู่ในระดับดีมาก โดยมีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.47 และคาแรคเตอร์สติ๊กเกอร์แจกฟรีจากองค์กรธุรกิจที่นิยมใช้มากที่สุดคือ DTAC คิดเป็นร้อยละ 61.50 ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ตอบคำถามได้ถูกต้องเกี่ยวกับเรื่องของการรับรู้อัตลักษณ์องค์กรผ่านการออกแบบคาแรคเตอร์สติ๊กเกอร์ ซึ่งจากคำถามทั้งหมดผู้ตอบแบบสอบถามมีการรับรู้และจดจำเครื่องหมายหรือสัญลักษณ์บนคาแรคเตอร์สติ๊กเกอร์ของบริษัท โทเทิ่ล แอ็คเซ็ส คอมมูนิเคชั่น จำกัด (DTAC) มากที่สุด คิดเป็นร้อยละ 96.63 ส่วนความพึงพอใจในการใช้งานคาแรคเตอร์สติ๊กเกอร์ที่มีการแจกฟรีจากบริษัทเครือข่ายโทรศัพท์เคลื่อนที่ AIS, DTAC, TRUEMOVE ของทั้ง 3 แบรนด์ อยู่ในระดับปานกลาง ซึ่งการดาวน์โหลดคาแรคเตอร์สติ๊กเกอร์รุ่นใหม่ที่มีการแจกฟรีมาใช้นั้นมีความคิดเห็นว่ายังไม่แน่ใจต้องดูรูปแบบก่อน การประยุกต์ใช้กลยุทธ์โฆษณาผ่านคาแรคเตอร์สติ๊กเกอร์ของบริษัทระบบเครือข่ายโทรศัพท์เคลื่อนที่ AIS, DTAC, TRUEMOVE โดยภาพรวมอยู่ในระดับดี ซึ่งบริษัท AIS กับบริษัท TRUEMOVE และเห็นว่าคาแรคเตอร์สติ๊กเกอร์สามารถสร้างจุดเด่นให้เป็นเอกลักษณ์เฉพาะตัวของแบรนด์หรือบริษัทได้อยู่ในระดับดี มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.07 และค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.81 ส่วนบริษัท DTAC มีความคิดเห็นว่าคาแรคเตอร์สติ๊กเกอร์สามารถสร้างการจดจำในแบรนด์หรือบริษัทให้อยู่ในความทรงจำของผู้ใช้งานได้อยู่ในระดับดี มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.91en_US
Appears in Collections:GRAD-Humanities and Social Sciences: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdfABSTRACT183.09 kBAdobe PDFView/Open
APPENDIX.pdfAPPENDIX1.19 MBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 1.pdfCHAPTER 1405.94 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 2.pdfCHAPTER 21.14 MBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 3.pdfCHAPTER 3315.49 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 4.pdfCHAPTER 41.35 MBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 5.pdfCHAPTER 5260.97 kBAdobe PDFView/Open
CONTENT.pdfCONTENT297.03 kBAdobe PDFView/Open
COVER.pdfCOVER555.38 kBAdobe PDFView/Open
REFERENCE.pdfREFERENCE273.06 kBAdobe PDFView/Open


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.