Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39643
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรศ.ดร.กาญจนา โชคถาวร-
dc.contributor.advisorรศ.ดร.ประเสริฐ ไชยทิพย์-
dc.contributor.authorแพรวนภา ฤทธิไตรภพen_US
dc.date.accessioned2016-11-08T09:13:04Z-
dc.date.available2016-11-08T09:13:04Z-
dc.date.issued2015-07-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39643-
dc.description.abstractThis research studies the factors that affect Chiang Mai customers to invest in the “Good Corporate Governance Long Term Equity Fund” (CG-LTF) of UOB Thailand Co., Ltd. The number of samples used in this study is 300, performed by questionnaires. The purposes of the research are 1) to study the basic information of Chiang Mai society and its economy 2) to the study the behavior of the investors on “UOB’s CG-LTF” in Chiang Mai 3) to study the factors that affect Chiang Mai investors on investing on “UOB’s CG-LTF”. The samples of the study are 300 investors of “UOB’s CG-LTF”. The collected data analysis are both ‘Descriptive’ and ‘Quantitative’, consisting of ‘Frequency Distributions’, ‘Percentage’, ‘Mean ; and ‘S.D.’. From the study, it is found that most of the samples are women, aged from 30 to 39 years old. Many of them are married, graduated with a PH.D., work as employees, and obtain a salary of more than 50,000 baht. In addition, most of the samples invested in order to speculate the profit, and chose to invest by themselves. The money they used to invest is not more than 50,000 baht and the period of holding the fund is less than 1 year. Moreover, the frequency of buying the fund within a 1-year period is from 1 to 5 times. Many of them had not specified the amount invested in each year. And the customers expected a profit of more than 30% after buying any unit trust. On the other hand, the affecting factors found in the study of ‘UOB’s CG-LTF’ customers’ behaviors are respectively placed by importance that , first, the investors’ expectation of getting greater return than to have their money in a regular deposit, second, the various channels in dealing the fund, and finally, the ways to prevent losses by using ‘exchange rates’.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการลงทุนของลูกค้าในกองทุนเปิดบรรษัทภิบาล หุ้นระยะยาวธนาคารยูโอบี จำกัด (มหาชน) ในจังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeFactors Affecting Customers' Investment in Good Corporate Governance Long Term Equity Fund of UOB in Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractงานวิจัยนี้เป็นการศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการลงทุนของลูกค้าในกองทุนเปิดบรรษัทภิบาลหุ้นระยะยาว (CG-LTF) ธนาคารยูโอบี จำกัด (มหาชน) ในจังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 300 ชุด โดยมีวัตถุประสงค์ของการศึกษาเพื่อทำการศึกษาข้อมูลพื้นฐานทางด้านสังคมและเศรษฐกิจ และเพื่อศึกษาถึงพฤติกรรมการลงทุนในกองทุนเปิดบรรษัทภิบาลหุ้นระยะยาว (CG-LTF) ของลูกค้าธนาคารยูโอบี จำกัด (มหาชน) ในจังหวัดเชียงใหม่ และการศึกษาถึงปัจจัยที่มีผลต่อการลงทุนของลูกค้าในกองทุนเปิดบรรษัทภิบาลหุ้นระยะยาว (CG-LTF) ของลูกค้าธนาคารยูโอบี จำกัด (มหาชน) ในจังหวัดเชียงใหม่ โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย เป็นกลุ่มนักลงทุน จำนวนทั้งหมด 300 ตัวอย่าง ซึ่งใช้แบบสอบถาม (Questionnaire) เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลและนำมาวิเคราะห์ข้อมูลในเชิงพรรณา และเชิงปริมาณ โดยใช้การแจกแจงความถี่ ค่าสถิติร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าความเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุประมาณ 30 ถึง 39 ปี สมรสแล้ว จบการศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพลูกจ้างหรือพนักงานบริษัทเอกชน และมีรายได้ส่วนบุคคลเฉลี่ยต่อเดือนประมาณมากกว่า 50,000 บาท นอกจากนี้กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่ต้องการลงทุนเพื่อนำไปเก็งกำไร ซึ่งลูกค้าส่วนใหญ่จะตัดสินใจเลือกลงทุนด้วยตัวเอง มีการใช้จำนวนเงินในการลงทุนไม่เกิน 50,000 บาท ส่วนใหญ่มีระยะในการถือครองกองทุนไม่เกิน 1 ปี ความถี่ในการซื้อกองทุนในรอบ 1 ปี จำนวน 1 – 5 ครั้ง ส่วนใหญ่จะไม่มีการตั้งงบประมาณในการซื้อกองทุนในแต่ละปี ลูกค้ามีความ คาดหวังถึงผลตอบแทนจากการลงทุนในแต่ละครั้งที่ซื้อขายหน่วยลงทุนมากกว่า 30% ปัจจัยที่มีผลต่อการลงทุนของลูกค้า พบว่า ผู้ลงทุนให้ความสำคัญกับผลตอบแทนที่สูงกว่าผลตอบแทนจากการฝากเงินกับสถาบันการเงิน รองลงมาคือมีช่องทางซื้อขายที่หลากหลาย และมีการป้องกันความเสี่ยงจากอัตราแลกเปลี่ยน ตามลำดับen_US
Appears in Collections:ECON: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)173.06 kBMicrosoft Word XMLView/Open
ABSTRACT.pdfAbstract165.57 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS3.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.